Thursday, July 17, 2014

ملكش دعوة

ملكيش دعوة" دى تانى اكتر جملة بكرهها بعد جملة " انا كدا"
"ملكيش دعوة " انا سمعتها الاسبوع دا اكتر من الف مرة ومتسألونيش ازاى....

فى الوقت اللى بتنصح فيه اخوك او اختك نصيحة مهمة وفى نص الكلام يقولوا "ملكش دعوة"....
بتحس انك عايز تنفجر فيهم وبتبقى الجملة دى بالنسبة ليا "القشاية اللى قطمت ضهر الحمار"..ااا...اقصد ..."القشة التى قصمت ظهر البعير"...

الجملة دى بتألم اوى لو كانت نيتك خير..بتحس ساعتها انك ملكش لازمة او انك بالنسبة ليهم مش موجود فى الوجود...
انا بقى اتبعت اسلوب عكسى مع الجملة دى ..يعنى لو حد قالى ملكيش دعوة بفضل ازود فى النصيحة لحد ما يتبعها او يدينى بالقلم ايهما اقرب ....

انا حعلم نفسى ما ازعلش لو حد قالى الكلمة دى لانى حبقى متـأكدة ان انا حفضل انصح وهو حيتفبل النصيحة شاء ..ام أبى..

الخلاصة يا سادة ....

كلنا لينا من بعض ..انت مش عايش لوحدك وربنا مش خلقك لوحدك..فيا تتقبل النقد ..يا تتكتم خالص وبلاش "ملكوش دعوة" اللى انت معلق عليها دى..اصل الحق ما يزعلش حد

 http://ask.fm/MayaShalabie  

No comments:

Post a Comment