Saturday, June 21, 2014

افتح شباكك


النهارده مش حكتب عن موضوع معين انا بس حتكلم عن احساس معين حسيت بيه النهاردة وبقوة.....
 انا معرفش اسم الاحساس دا ايه ولا بحس بيه ازاى بس انا حوصفه شوية..

الاحساس اللى بتحس بيه لما تبدأ تفتح الشباك الصبح فتحة صغيرة وانت لسة قايم من النوم واشعة الشمس تدخل على خفيف من فتحات الشباك وتوصل لعينيك لدرجة تخليك زى الاعمى كدا وتفضل واقف مبتعملش اى حاجة الا انك تفضل واقف وباصص على اشعة الشمس والنور اللى جاى على عينيك...... انا مش عارفة اوصف الاحساس كويس بس هو احساس حلو اوى
فى الخمس دقايق دول ...
بتحس انك ملكت الدنيا لوحدك ....
بتحس ان دماغك فضت من اى مشكلة واى غم و اى تعب....
بتحس ان كل حاجة مش ناقصها اى حاجة......
بتحس انك بتبتسم لاارادى ...ومن غير ما تعرف السبب
بتحس بالهدوء التام –الا اذا كنت ساكن ادام عمارة بتتبنى او شجرة كبيرة عصافيرها مش راضية تبطل زقزقة- ......
لو اى حد بيحس بالاحساس دا يا ريت يقول احسن انا حاسة ان انا اتجنيت http://ask.fm/MayaShalabie 

No comments:

Post a Comment